Learning Hackathon bedrijfshulpverlening

6 februari 2017

Leren en innoveren tegelijkertijd. In de Learning hackathon op 9 en 10 februari werken 35 deelnemers in 1 ruimte 2 dagen lang aan 1 opdracht: bedenk een oplossing om 4.200 medewerkers te scholen in bedrijfshulpverlening (BHV) en basic life support (BLS).

Elke medewerker BHV geschoold

Een hackathon – een samenvoeging van de termen ‘hacken’ en ‘marathon’ is een manier om in korte tijd digitale oplossingen te bedenken en te bouwen. Een creatieve snelkookpan, met een razendsnelle ontwikkeling van idee naar prototype en het testen daarvan. Het bestuur van het Spaarne Gasthuis heeft de Spaarne Gasthuis Academie, het interne opleidingsinstituut, gevraagd om een manier te bedenken alle medewerkers te scholen in bedrijfshulpverlening (BHV) en basic life support (BLS). Het ziekenhuis kiest er bewust voor om de kennis over BHV en Basic Life Support (BLS) aan alle medewerkers aan te bieden.

Belangrijke bijdrage aan de maatschappij

Als medewerker in een ziekenhuis is het mogelijk nog belangrijker om te weten wat je moet doen bij brand, ongevallen, evacuatie en bij reanimatie. Die kennis kan ook van pas komen buiten het ziekenhuis. Het Spaarne Gasthuis ziet het scholen van al haar medewerkers als een belangrijke bijdrage aan de maatschappij. De hackathon wordt georganiseerd  door de Spaarne Gasthuis Academie in samenwerking met het Studiecentrum Bedrijf en Overheid.

Bron: Spaarne Gasthuis

Deel bericht: